Vem är egentligen sju år?

Toppmatchen mellan Hv71 och Skellefteå slutade igår med en 3-1 seger för Hv. Det finns egentligen inte så mycket att säga om själva matchen. Hv var det bättre laget sett till tre perioder och vann välförtjänt. Och därmed rycker man i tabelltoppen eftersom Linköping igår förlorade mot Frölunda. Skillnaden är nu komfortabla sju poäng ner till andraplatsen. Nog om matchen.

Låt oss istället prata om David Rundblad. En mycket stor talang i svensk ishockey. Han besitter ett härligt spelsinne som vi i Sverige borde vara stolta över. Visst fick Rundblad en hel del kritik under JVM, som jag tycker var rätt. Spelar man JVM och till vardags i Elitserien så ska man också kunna ta kritik. Men sen kan även jag tycka att ibland kan det bli nästan bli för nonchalant spel från Rundblads sida. Men vad gör det. Grabben är 19 år och vi borde istället se det som så att tack och lov att en 19 åring ens vågar spela sitt fräna spel. Det är ju stort bara det.

Men då väljer Hv klacken att håna Rundblad under matchen genom att bua så fort han får pucken och senare även skrika ramsor om att " det var ditt fel i VM". Och detta är ju rent ut sagt pinsamt. Varför går man på ishockey egentligen? Vad är det för typer som skriker sånt? Ja, inte vill man svensk ishockey väl iaf.

Jag ställer mig åter frågan. Vem är det egentligen som är sju år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0