Sverige mot förändringar

Igår blev det officiellt att svenska ishockeyförbundet jobbar för att göra en del förändringar i Elitserien och svensk ishockey. Och det som dem främst valde att ta upp var ju förutom lite rink, också domarna och straffar. Och detta är verkligen intressant. Förutom det faktum att jag är för liten rink till Sverige så är det också väldigt stort att dem insett att något måste göras med domarna. Ibland kan deras insats nästan få det att se ut som parodi. Och därför håller jag domarna som en extremt viktig del i detta projekt. Jag skulle vilja påstå att domarna är nästan snäppet viktigare är att införa liten rink. Även om lten rink är framtiden.

Vad som fått dem att inse sanningen är ännu oklart, men jag skulle tro att JVM har varit en liten del av det hela, tillsammans med publikens vädjan. Och jag följer därmed detta drama med tillförsikt.

Och varför valde man överhuvudtaget att slopa straffar för några år sedan? Straffar är ju mer eller mindre en självklarhet för extra underhållning.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Och jag gillar också att det kanske ska bli touchicing igen.. länge sen sist..

Och det blir en mycket bra regel för backarna måste jobba efter pucken och inte låtsas som dom inte når pucken...

2010-01-20 @ 02:33:25
Postat av: Joakim

Och jag gillar också att det kanske ska bli touchicing igen.. länge sen sist..

Och det blir en mycket bra regel för backarna måste jobba efter pucken och inte låtsas som dom inte når pucken...

2010-01-20 @ 02:33:59
Postat av: Per

Bra skrivet som jag sagt tidigare. Fortsätt med det.

2010-01-26 @ 19:11:34
Postat av: tilda

UPPDATERA brorsan!!!! =)

2010-02-15 @ 20:50:17
URL: http://tildafingal.blogg.se/
Postat av: Bjärs

Macke du måste skriva om os hockyn ju...

2010-02-21 @ 12:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0