JVM hysteri

Jag tror att jag föddes igår. Eller blev åtminstone pånyttfödd. JVM har gått rakt in i mitt hockeytokiga hjärta. Finalen inatt var nog en av dem bästa hockeymatcher jag sett på år och dar. Kanske t.o.m den bästa. Elitserien är inte ens nära. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Liten rink till Sverige tack!

Satt även igår och kollade på matchen mellan Frölunda och HV71. Experterna och spelarna var eniga. En riktigt bra match rakt igenom med bra fart och mycket närkamper. Då undrar jag, såg jag på samma match? Och det är just detta som oroar mig att jag inte kunde se njutnigen i en "toppmatch" i Elitserien. Och då är det allvarligt.

Jag vet att jag har drabbats av JVM vansinne men ändå. Kan man undgå? Om man jämför matchen mellan Frölunda och Hv71 med JVM är det ju som natt och dag. I JVM smäller det varje byte, varje sekund.

JVM har lockat rekordpublik på SVT, med all rätt. Folk har börjat få upp ögonen för denna fantastiska ishockey. Och det är dags att svenska ishockeyförbundet vaknar ur sin dvala och börjar planera för framtiden. För detta är framtiden.

För det kan ju omöjligt bara vara jag som är av uppfattningen att något måste göras. Men det är klart. Jag är ju bara en "vanlig" kille med ett allt för stort hockeyintresse. Fast jag älskar det.

Och jag tror att om ingenting händer inom kort kommer Elitserien spelas inför tomma läktare. För det är ju inte för att man har "sömnproblem" man stannar uppe hela nätterna för att kolla på hockey. Man bjuds helt enkelt på något som man inte är van vid. Och vad är egentligen en sport utan publiken. INGENTING!

Jag vill ha liten rink, och jag tror att iaf några där hemma i stugorna håller med mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0