Rickard Wallin mot farmarligan

Det var nog fler än jag som höjde på ögonbrynen när Toronto i somras valde att konraktera Rickard Wallin. Det talar ju bara för en klubb i kris. Varför ska man värva en spelare som inte på något sett egentligen dominerar i Elitserien?Wallin är ju knappast känd som en snabbskrinnare.
Nu har Wallin hittills under säsongen getts en mer defensiv roll i Leafs, och snittat undefär 12 minuter per match. Men under dem senaste matcherna har Rickard inte ens varit ombytt, och Toronto valde i dagarna att ta upp Christian Hanson från farmarlaget.
Mycket talar nu för att Wallin gjort sitt i NHL. Kanske inte så ologiskt ändå.
Eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: Joakim

Jag har aldrig riktigt tyckt att Wallin varit speciellt bra... Så du har nog helt rätt i att Wallin har förmodligen gjort sitt i NHL och lär fara tillbaka till Färjestad...

2009-11-25 @ 15:31:13
Postat av: Hockeyexpert

Ja, de känns så iaf. En defensiv spelare som Wallin får nog svårt att ta en plats igen. Ofta är poäng en bidragande orsak till fortsatt förtroende i NHL. Och Wallin har mäktat med 2 poäng hitills. Ne, tack och hej Wallin.

2009-11-25 @ 19:26:28
URL: http://hockeyexpert.blogg.se/
Postat av: Jossan

Rickard Wallin är otroligt omtyckt i sin klubb i Sverige, Färjestad. Men det kanske du inte visste om? Där hade han en roll som lagkapten vilket man bara inte "får". En bra och logisk spelare, som kanske inte passar in på en NHL is, men han har själv redan uttalat sig om att han inte trivs i Toronto eller USA, och att han redan är trött på NHL.



Jag bryr mig inte speciellt mycket om vad han gör i USA längre, huvudsaken är att han har haft/har en viktig roll i Färjestad.

2009-11-26 @ 22:41:32
URL: http://sundaancekid.blogg.se/
Postat av: Hockeyexpert

Jossan: Wallin är säkert omtyckt i Färjestad, det tvivlar jag inte på. Men ni var det inte det vi pratade om. Vi pratade om Wallin har något i NHL att göra. Och jag tror tyvärr inte det. Men att han skulle komma hem till Elitserien skulle vara perfekt. Ännu en ikon. Kan ju inte bli bättre.

2009-11-27 @ 10:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0