Markström bättre än Lundqvist

Ja, nu menar jag inte att Jacob Markström är bättre än Henrik Lundqvist. För en av dem är en utav NHL:s bästa målvakter och den andre spelar fortfarande i Elitserien. Det jag menar är att jag tror att Markstöm kommer bli bättre än vad Lundqvist är just nu. Och detta skulle innebära att Jacob Markström en dag kunde kalla sig för " kanske världens bästa målvakt ". Med en räddningsprocent på 92,6% hittills i Elitserien i år har Marktröm stundtals ensam räddat sitt Brynäs. Fortsätter han i samma takt kan det bli VM, och jag vågar kanske t.o.m säga att Markström kan få följa med som 3:e keeper till OS i Vancouver. Fast det är mest en dröm.
Men jag tror att sånt kan höja sen spelare nått otroligt. Givetvis ska inte Markström stå, men att få vara med att se och lära i OS i Vancouver, med alla världsstjärnor, tror jag kan vara ovärderligt för en fortsatt utveckling.

I JVM i vinter kommer Markström vara en absolut nyckelspelare. Sverige vinner guld och Markström blir utsedd till turneringens bästa målvakt. Efter det är han förlorad för svensk hockey för en lång framtid framöver. Sorgligt men sant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0