Hockeyresan fortsätter

Efter floppen i Södertälje begav jag mig igår till Göteborg och matchen mellan Frölunda-Hv71. En riktigt bra hockeymatch med bra tempo matchen igenom. Det blir ju en helt annan karaktär när det är toppmöte. Man kan verkligen känna på intensiteten.  Får nog ändå säga att jag tycker att Hv71 vann rättvist med 0-3. Man är oerhört starka på alla fronter denna säsongen. Men samtidigt måste jag passa på att ge Frölunda en känga, som inte får ut max av sitt spelarmaterial. Som jag sa innan så är Hv oerhört starka, men om man ser till pappret är Frölunda minst lika bra. Ändå åker Hv till Skandinavium och ger göteborgarna en lektion i hur ishockey ska spelas. IMPONERANDE!
På torsdag går resan vidare till Södertälje igen och matchen mellan Södertälje - Modo. Ett fullsatt Axa Sport Center är precis vad Södertäljespelarna behöver om dem ska kunna plocka poäng av formstarka Modo.
Sen bär det av mot Linköping och Axa Sport Center och mötet mellan Linköping mot Hv71. Ett möte jag ser fram emot redan nu.
Vem sa att hockey inte var en livsstil?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0