Bengt-Åkes Landslagstrupp Channel One Cup

Målvakter: Stefan Liv, HV 71, Johan Holmqvist, Frölunda, Mikael Tellqvist, Lukko Rauma.

Backar: Daniel Fernholm, Linköping, Magnus Johansson, Linköping, Niclas Hävelid, Linköping, Sanny Lindström, Färjestad, Fredrik Lindgren, Färjestad, Sebastian Erixon, Timrå, Robin Jonsson, Luleå, Daniel Tjärnqvist, Lokomotiv Jaroslavl, Dick Tärnström, AIK, Oscar Hedman, Frölunda.

Forwards: Tony Mårtensson, Linköping, Mikael Håkanson, Linköping, Patrik Zackrisson, Linköping, Andreas Falk, HV 71, Per Ledin, HV 71, Johan Davidsson, HV 71, Martin Thörnberg, HV 71, Per Åslund, Färjestad, Dragan Umicevic, Färjestad, Johan Andersson, Färjestad, Gabriel Karlsson, Skellefteå, Linus Videll, Södertälje, Peter Forsberg, Modo, Mats Lavander, Luleå, Linus Omark, Dynamo Moskva, Johan Harju, Dynamo Moskva, Per-Johan Axelsson, Frölunda, Mattias Weinhandl, Dynamo Moskva, Fredrik Pettersson, Frölunda, Fredrik Warg, Skellefteå, Niklas Persson, Neftekhimik, Jimmie Ölvestad, Djurgården, Marcus Nilson, Djurgården, Andreas Engqvist, Djurgården.


Vad gör spelare som Dragan Umicevic, Gabriel Karlsson och Johan Andersson med i en svensk landslagstrupp?
Helt allvarligt, det måste finnas bättre spelare än så.

Eller vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: Joakim

Men snälla Bengt-Åke...

Varför varför?? jag håller med dig på de spelarna du nämner där men vill även lägg till några till... jag menar Oscar Hedman han är helt under isen i mitt tycke annars ser backarna bra ut...

Likaså pebben... man kan inte leva på gammla meriter... vad har pebben gjort i frölunda i år?? tror att han har minut i +/- om jag inte missminner mig...



Sen så tycker jag att bengan ska satsa på de heta svenska målvakterna i ES, Luleås målvakt Anders Nillson visst han har inte erfarenheten och så.. men det gäller inte så mycket i mitt tycke..



Eller vad tycker du???

2009-11-28 @ 17:24:31
Postat av: Hockeyexpert

Du läste precis mina tankar. Du har helt rätt i det du säger. Varför ska honken vara med? Bättre att satsa på framtiden. Men frågan man kan ställa sig är ju. Finns det verkligen ingen bättre än Oscar Hedman?

Tycker dock det är skoj när en kille som Lavander får chansen. Har gjort riktigt mycket mål i år.

2009-11-28 @ 17:41:48
Postat av: Joakim

Skönt med lite respons. Ja varken honken eller frölunda har varit direkt bra.. Och ja jag skulle kunna räkna upp många som skulle vara bättre än Hedman. Ja just Lavander va jag glad att han fick chansen.. som sagt riktigt bra och jag lite överaskad..

2009-11-28 @ 19:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0