AIK mot KHL

Idag publicerades det att AIK fått ta emot en inbjudan att vara med i en eventuell Europaliga. Jag skulle både säga att det är extremt kul men också extremt galet. Kul på det sättet att om det nu blir en Europaliga med svenska lag så tycker jag absolut att AIK ska vara med. Men bara av den anledningen att det behövs ett stockholmsderby, och med tanke på att Djurgården också kommer få en inbjudan så vore detta perfekt.

Men ska AIK som ensamt svenskt lag ta steget till en Europaliga. Svar: NEJ!

Klubben spelar i Allsvenskan i Sverige. Hade dom dominerat serien från omgång ett så hade det vart en helt annan visa. Men nu är klubben inte ens med i toppen. Jag vet att serien kan ändras snabbt, men kom igen.
Om man inte klarar av att slå lag som Almtuna eller Borås. Hur ska man då klara av att möta lag som Kazan, med storstjärnor som Morozov i laget.
För laget som man ställer på isen match efter match i Allsvenskan hade inte ens fått agera bänknötare i KHL.

Det enda som skulle kunna rädda AIK är väl om KHL ger klubben ett tiotal miljoner för att köpa nya spelare för. Och finns det något som inte hade förvånat mig, är det just det. 

Vad är tio miljoner? , viskar en rysk miljardär.

Kommentarer
Postat av: Fantasten

Håller med. Tror dock att AIK gör detta för att sätta press på övriga lag i elitserien. Att det måste hända nått med svensk hockey. Och du ser ju bara all uppståndelse som detta fått.

2009-11-19 @ 17:00:43
Postat av: ralle28

Håller med tidigare kommentar.. tror allt bara är ett enda stort skämt.. Men skulle dock vilja se AIK i en eventuell europaliga, om det nu blir så..

2009-11-19 @ 17:09:55
Postat av: Eeeh jo.

Jag tror inte att någon i hela hockeysverige tror att AIK, om dom nu hamnar i KHL, skulle ställa upp med det lag dom har idag.



Nu tror jag ju i och för sig att det inte kommer att bli av... men ändå.

2009-11-19 @ 18:24:37
Postat av: Författare av "En Kvinnas Flykt"

Välkommen in på min blogg för att kastas in i min spännande berättelse "En Kvinnas Flykt"! Än så länge är jag - författaren - anonym, för att höja spänningen något. Hoppas att du gillar det!

:) http://enkvinnasflykt.blogg.se

2009-11-19 @ 19:44:27
URL: http://enkvinnasflykt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0