Ska Bengt-Åke avgå?

Läste tidigare idag Leif Boorks attack på Bengt-Åke i direktsändning när han mer eller mindre krävde Bengt-Åkes avgång. Svagt av Boork, om du frågar mig.

Var mer skulle man egentligen kunna begära av Bengt-Åke? Han har vunnit OS guld och VM guld, när han haft med alla Sveriges bästa spelare.
Sen är det en annan fråga hur det gått i alla mindre "tomte" turneringarna under året. Men det är bara att konstatera att han inte har tillräckligt många kvalifiserade spelare att jobba med. Sverige är inte bättre. Att jämföra Sverige och Ryssland går inte i dagsläget, om både lagen får plocka spelare från Europa. Det är ju bara att kolla på den preliminära ryska OS truppen, där nästan hela laget håller till i KHL, och bara 13 spelare kommer från NHL.
Så att skylla på Bengt-Åke är bara löjligt.

Jag menar, vem ska ersätta?
Leif Boork säger Per Mårts. Jag säger tvärs NEJ TACK. En tjurig gubbe med allt för stora påsar under ögonen skulle inte vara rätt val. Sverige behöver en tränare som kommer in med en nytänk, och det kan man väl knappast säga om Per Mårts. Det enda positiva jag skulle säga om Per Mårts är att han gjort ett bra jobb med småkronorna. Men vad beror det på?
Jo, att han haft äran att få jobba med några årskullar som många skulle säga att det är det bästa vi fått fram på många, många år. Per Mårts har ju i själva verket inte ändrat på så mycket. Han har bara fått alla att tro att, "vi är bra". Och vem hade inte kunnat klara det av alla dagens elitserietränare. T.o.m Tommy Salo hade kunnat göra ett bra jobb där.
Därför vill jag inte se Per Mårts som ny förbundskapten.

Jag kan ärligt säga att jag inte tycker att det finns någon självklar ersättare. Kanske att ta in någon kanadensare i båset, inte vet jag.

Men att lasta Bengt-Åke? Glöm det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0