Riktigt dåligt Bengt-Åke

Igår tog Bengt-Åke ut sin OS trupp. En rätt väntad OS trupp om du frågar mig. Men det finns en sak som retar upp mig. Varför i hela friden blev inte Mikael Samuelsson uttagen? Det är en fråga som jag tror hela svenska folket ställer sig. Hur tänker Bengt-Åke? Vad är orsaken till petningen? Är Modin en bättre hockeyspelare än Samuelsson? Ja, frågorna kan fortsätta mycket längre än så.

Jag har tidigare skrivit om att jag gärna hade sett att Bengt-Åke Gustavsson fortsätter som förbundskapten. Men nu tror jag att jag vill äta upp mina ord.

Om Fredrik Modin hade varit en bättre hockeyspelare än Mikael Samuelsson hade det inte varit nått snack. Men så är inte fallet. Dessutom har Modins senaste år kryllat av skador. Han har knappast gjort poäng i massor. Han har varit en tredje, eller fjärdefemma spelare. Och det är väl så Bengt-Åke har tänkt om man kan försvara hans agerande i mindre skala. Modin ska spela i en fjärdefemma i OS, nått annat vore tjänstefel.

Men det är också just detta som gör mig upprörd. Samuelsson hade varit en ännu bättre tillgång i en "checkingline", med sin riviga spelstil. Dessutom jobbar Samuelsson oerhört hårt varje sekund på isen.

Petningen är försvarslös. Bengt-Åke gör med största sannolikhet sitt sista mästerskap för Sverige. Givetvis inte mer än rätt.

Mikael Samuelsson borde inte vara med i OS-truppen, han skulle vart med. Punkt slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0