Linköping - Hv71 5-2

Satt igår och kollade på matchen mellan Linköpng och Hv71 och jag kan inte sluta att förundras av Linköping. Laget spelade otroligt aggresivt och med ett lysande passningsspel. Nu hade Hv en hel del tongivande spelare borta såsom Martin Thörnberg, Jukka Voutilainen och Lance Ward, men jag tror knappast det hade räckt mot ett heltaggat Linköping. Laget spelade med en fart som Hv inte kunde kontrollera.
Och Hv:s powerplay som blivit så uppskrivet var som bortblåst. Laget hade t.o.m problem att ta sig in i zonen. Men återigen, Davidsson kan inte alltid bära laget på sina axlar. Det syntes klart och tydligt att "kaptenen" saknade sina kedjekompisar. Och alla har väl rätt att vara "mänskliga".

Som jag skrev för ett tag sen tror jag att guldet tillslut kommer hamna i Linköping. Och detta av många anledningar. Men främst för att jag inte tror det finns NÅGOT lag i hela Elitserien som kan stoppa firma Hlavac, Mårtensson, Hlinka (även om Hlinka spelar i en annan femma).
Linköping har blivit ett helt annat lag när super-tjeckerna kom. Laget spelar i en helt annan division jämfört med tidigare. Och Hlavac har gjort hela 15 mål hittills, på 14 matcher. Det säger en del.

Och det känns som att Mårtensson bara satt hemma dem första omgångarna, och väntade på att tjeckerna skulle komma, så att det var kul att spela ishockey igen. För helt plötsligt är gamla Mårtensson tillbaka på isen, med sitt bländande spelsinne. När den killen är som bäst är han fröjd att skåda.

Men det är inte bara Mårtensson och Co. Hela Linköping spelar just nu en magnifik hockey. Eller som jag skulle kalla det. GLÄDJE.

En glädje som kommer dansa dem till guldet senare i vår.


Kommentarer
Postat av: -

Vem är egentligen denna person som skriver denna bloggen? Nya Wennerholm? :)

2009-12-01 @ 21:25:02
Postat av: crille

allvarligt talat tror jag inte linköping har en chans i ett slutspel. visst dom har bra offensiv, men va har dom för defensiv? dom har en spelare som har spelsinne på backsidan, de e mange, sen har dom ingenting bakom honom. varje gång dom får pucken hittar dom ingen i fickan skickar dom bara iväg den, finns ingen grund att gå efter. tror dom har mycket kvar innan guldet är i linköping..



jag va på plats under matchen och visst hv kom inte in i zon uner pp, men om man ser varför dom inte gjorde de så va de för att dom inte va samspelta, davidsson spelade med ullström, petterson i måndags. lite skillnad när man spelat me jukka thörnberg där som spelat ihop väldigt länge, dom vet var dom har varandra i alla lägen, man såg tydligt besvikelsen när passen som dom alltid slår inte går fram, då e de ganska enkel uppgift att stressa sönder ett powerplay!

2009-12-02 @ 11:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0