Han är Elitseriens största flopp.

Många skulle nog säga att Elitseriens största flopp är Roman Malek, Per-Johan Axelsson, Joel Lundqvist eller kanske Jonathan Hedström. Men ingen av dessa herrar platsar på min lista.

Malek är extremt överskattad och det borde Modo ha vetat om. Klart att man kanske hade hoppas på att Malek skulle vara lite bättre än han varit. Men det är helt enkelt av den enkla anledningen att han inte är bättre.
Och den som säger att Jonathan Hedström är Elitseriens största flopp ljuger. Hedström har inte uträttat något på ett antal år nu och vad kan man begära. Dem som sa att Hedström var säsongens värvning är antingen riktigt dåligt pålästa, eller också är man ett extremt fan av retstickan. Hedström är påväg ner i sin karriär och man kan därför inte ställa allt för höga krav. Han kommer aldrig bli den spelare han en gång var. Därför vill jag inte kalla Hedström för en flopp, även om man kanske hade hoppats på ett bra år.

"Pebben" Axelsson och Joel Lundqvist kan man däremot kalla floppar. Ingen av dem har lyckats komma upp i den nivå som dem hade i NHL. Mycket på grund av att det ett helt annat spel där borta i NHL. Jag tror om jag ska vara ärlig att det är svårare än många tror att komma hem till "stor" rink. Och det är dessutom ett helt annat spel i Sverige. Men om man ger dessa herrar lite tid så kommer dem bli bättre ju längre säsongen leder. Det är jag säker på.

Nu så. Till årets största flopp 2009.

Han kallades Elitseriens bästa värvning av många experter. Han var mannen som skulle göra mål och poäng i massor. Hans snabbhet hade aldrig tidigare skådats i Elitserien. Han hade en fantastisk teknik. Han hade spelat VM för Finland. Han hade gjort NHL matcher(visserligen bara en). Han var visserligen liten, men extremt svårstoppad. Han hade det mesta för att bara ta ett "sabbatsår" i Elitserien. Har jag missat något?

Tror inte det. För jag har inte sett någonting av det jag nyss skrev. Och det har nog ingen annan heller.

Jag pratar givetvis om Antti Pihlström. Som gjort två mål och tre assist hittills.

Snacka om "flopp".



Kommentarer
Postat av: Joakim

Så klockrent.



Keep the words flow....

2009-12-09 @ 13:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0